Niekosmetycznie, czyli o ostatnio obejrzanych włoskich filmach

Niedawno zakochałam się w języku włoskim ale że w pewnym momencie nudne stało się wkuwanie słówek pomyślałam, że dobrze będzie poćwiczyć rozumienie języka w praktyce. Zaczęłam więc poszukiwania włoskich filmów i muszę przyznać, że po obejrzeniu kilku jestem pod dużym ich wrażeniem i mam ochotę na więcej:)

Jeżeli ktoś ma ochotę odpocząć od typowych amerykańskich produkcji i pogłębić trochę wiedzę o kinie europejskim to poniższe filmy na pewno mu w tym pomogą.

Cinema Paradiso (1988)

Film obowiązkowy dla wszystkich kinomaniaków.

Historia włoskiego reżysera powracającego wspomnieniami do czasów dzieciństwa spędzonego w małym sycylijskim miasteczku, gdzie na tle wydarzeń powojennych chłopiec odkrywa magię kina…i dorasta.

 

 

 

Malena (2000)

Wystarczającą rekomendacją powinno być to, że występuje w nim przepiękna Monica Bellucci.I nawet jeżeli przez cały film chodziłaby tylko ulicami to i  tak film okazałby hitem. Bo tak chodzić potrafi tylko Monica Bellucci;)

 

 

 

Sprzedawca marzeń (1995)

Filmowiec przemierza sycylijskie miasteczka w poszukiwaniu osób, które mają szansę za zostanie aktorami. Dla prostych i naiwnych mieszkańców jest to szansa na lepsze, piękniejsze życie. Pytanie czy tytułowy „sprzedawca” na prawdę im to umożliwi?

 

 

 

Listonosz (1994)

Opowieść o znajomości prostego listonosza i sławnego poety Pabla Nerudy. Przepiękny film o sile przyjaźni, która inspiruje do zmian i przemienia ludzi.

 

 

 

 

Nie jestem zbyt dobra w opisywaniu filmów, nie wyszczególniłam też wszystkich które widziałam ale mam nadzieje, że mimo wszystko kogoś to zainteresuje i zachęci do obejrzenia:)

Ten wpis został opublikowany w kategorii Inne. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

