Tonik z octu jabłkowego

Co robi taki tonik? Reguluje wydzielanie sebum, oczyszcza, zwęża pory, wygładza, rozjaśnia i rozpromienia cerę. Sprawia, że wyskakuje nam mniej niespodzianek a i te które już się pojawiły szybciej znikają.

Tonik z octu jabłkowego (wersja podstawowa):

-100 ml wody mineralnej lub przegotowanej

-5ml octu jabłkowego

Stosowałam kiedyś i byłam bardzo zadowolona więc postanowiłam do niego wrócić. Najlepiej używać octu nierafinowanego i niefiltrowanego. Ja wcześniej używałam octu z Rossmanna a teraz kupiłam firmy Kamis i ciekawa jestem czy będzie jakaś różnica.

Ważność toniku to maksymalnie 2 tygodnie (ja zamierzam robić co tydzień), oczywiście trzymamy go w lodówce.  Stężenie można dowolnie modyfikować pamiętając jednak, że jeżeli stosujemy wysokie to toniku używamy na noc a rano nakładamy filtr. Na lato, szczególnie dla osób opalających się, radziłabym pozostać przy jak najmniejszym stężeniu.  Jeżeli chodzi o zwiększanie proporcji to zaczynamy od np. 1:5 i jeżeli mamy taką potrzebę to zwiększamy stopniowo nawet to 1:1. Możemy go używać nawet kilka razy dziennie ale pamiętajcie żeby powoli przyzwyczajać skórę i obserwować jej reakcje. Mała uwaga dla osób wrażliwych na zapach: niestety nie pachnie najprzyjemniej.

Tonik można wzbogacić o różnego rodzaju olejki np. z  drzewa herbacianego, cytrusowego, pichtowego, grejpfrutowego czy lawendowego.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Inne i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Tonik z octu jabłkowego

  1. Holley pisze:

    I’m really enjoying the design and layout of your website. It’s a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for
    me to come here and visit more often. Did you hire out a designer
    to create your theme? Exceptional work!

Dodaj komentarz

